Neu pols tot obert

Blog d' esqui i muntanya...

9.12.2012

Pic de Coma Extremera - 2.808 m - 9.09.2012

La frontera entre el Baridà i Andorra és farcida de pics que sobrepassen els 2.800 m, amb el punt culminant a la Tossa Plana de Lles, de 2.916 m. La zona, en conjunt, té una orografia força planera per la seva cara sud i bastant més vertical a la cara nord, que és farcida de canals.
Diumenge al matí amb l' Alex vam sortir a caminar per la zona. Vam deixar el cotxe al refugi del Cap del Rec - 1.960 m - i vam començar a pujar fins arribar a l' Estany Gran de Setut. Després d' una pausa que quasi acaba en "siesta", vam decidir a l' atzar enfilar cap a l' esquerra del Port de Setut - 2.696 m -, pas natural cap a la vall andorrana de Madriu.
Una fàcil grimpada per la cresta ens va permetre anar fent varis dels cims que conformen el circ de la Coma Extremera. El descens el vam fer a gas ja que el cel amenaçava tempesta i l' estomac començava a queixar-se.

Bassota de Setut i Pic de Coma Extremera

Estany Gran i Port de Setut

La vall de Lles i el Cadí al fons

Alex

Estany Gran de Setut

Cara nord del Pic de Setut - 2.867 m -

Joan (foto Alex Gracia)

Vall de Madriu amb l' estany de l' Illa al fons